אין מוצרים בסל הקניות.

דיאלוג עם האוסף One on One 2018

סטודנטים מהמכון לאמנויות תל-חי

  • אוצרת
    מיטל קילמניק
  • אמנים
    סטודנטים מהמכון לאמנויות תל-חי
  • מועד התערוכה
    23.03.18 - 24.04.18

פרויקט "דיאלוג עם אוסף" הוגה את הרעיון של חיזוק הקשר בין סטודנטים לאמנות לבין מוסד המוזיאון זאת מתוך מחשבה כי למוזיאון תפקיד מפתח חשוב בדרכו האמנותית של האמן הצעיר.
מוזיאון בר דוד רואה לנכון לקדם אמנים צעירים במיוחד כאלו אשר לומדים בפריפריה הגלילית הקרובה למוזיאון. הפרויקט משלב סטודנטים משלוש מחלקות המכון לאמנויות במכללת תל חי: צורפות, אמנות ועיצוב קרמי.
מבין מטרות הפרויקט היו העלאת המודעות לתפקידו של המוזיאון, חשיפת המוזיאון, הכרות עם אוסף המוזיאון, התנסות הסטודנטים בתהליך אוצרותי, התנסות בתהליך עבודה משותף לשלושת המחלקות במכון לאמנויות, התנסות וחקר בעקבות אמן או יצירה ומפגש עם אנשי מקצוע מתחום המוזאלי.
האספנים משה וטובה בר דוד פעלו בחיפה החל מעליתם ארצה בשנות השלושים. את אוספיהם קיבלו בעזרת קשריהם עם החוגים האינטלקטואלים של יוצאי גרמניה ועם אספנים נוספים אשר פעלו בחיפה באותה תקופה. אוסף בר דוד כולל בתוכו פריטים ארכיאולוגים, חפצי יודאיקה מגוונים ורבים, יצירות אמנות מן המאה ה-20 בעיקר מהאקספרסיוניזם הגרמני, אסכולת פאריס, בצלאל הישן והחדש, אסכולת ארץ ישראל, תנועת אופקים חדשים ויצירות מופת ייחודיות נוספות.
באמצעות החשיפה לאוסף בר דוד, בחר כל סטודנט יצירה או אמן והחל בתהליך חקירה עצמאי בעקבותיו יצר יצירה אשר ביטאה את התהליך והשיח האישי שלו.
תהליך העבודה כלל ביקורים במוזיאון, הדרכות בתערוכות, פעילות אוצרותית וכן פגישות במכללת תל חי בהן אוצר המוזיאון ערך ביקורת עבודות לסטודנטים בשלבים השונים של היצירה.
התערוכה One on One הינה סיכום של תהליך העבודה המשותף המציג את הבחירות השונות של הסטודנטים ואת ההתייחסות היצירתית שלהם ליצירות מאוסף.
הבחירות של הסטודנטים מגוונות, יש שהתייחסו לתשמישי הקדושה מתוך תערוכת הקבע "מסורת והמשכיות" ,שבאגף היודאיקה וחלקם התייחסו לפריטים מתוך אוסף האמנות.
התערוכה משלבת את יצירותיהם של הסטודנטים לצד היצירות המקוריות מהאוסף, אליהם בחרו להתייחס.

  • אוצרת
    מיטל קילמניק
  • מועד התערוכה
    23.03.18 - 24.04.18
  • אמנים
    סטודנטים מהמכון לאמנויות תל-חי
צילום: דרור מילר
רוני בליר. ללא כותרת, 2018
ענבל הלוי. קוס קידוש, 2018

תפריט נגישות

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.