אין מוצרים בסל הקניות.

דיאלוג עם האוסף One on One 2020

בוגרי המכון לאמנויות תל חי

  • אוצרת
    מיטל קילמניק
  • בוגרי המכון לאמנויות תל חי
  • מועד התערוכה
    21.08.20 - 13.09.20

האספנים משה וטובה בר-דוד פעלו בחיפה החל מעליתם ארצה בשנות השלושים. את אוספיהם קיבלו בעזרת קשריהם עם החוגים האינטלקטואלים של יוצאי גרמניה ועם אספנים נוספים אשר פעלו בחיפה באותה תקופה.  אוסף בר-דוד כולל בתוכו פריטים ארכיאולוגים, חפצי יודאיקה ויצירות אמנות מן המאה ה-20, כאלו השייכים בעיקר לזרמים: האקספרסיוניזם הגרמני, אסכולת פאריס, בצלאל הישן והחדש, אסכולת ארץ ישראל, תנועת אופקים חדשים ועוד.

פרויקט "דיאלוג עם אוסף" הוגה את הרעיון של חיזוק הקשר של סטודנטים לאמנות לבין מוסד המוזיאון, מתוך מחשבה כי למוזיאון תפקיד מפתח חשוב בדרכו האמנותית של האמן הצעיר. המוזיאון רואה לנכון לקדם את האמנים צעירים במיוחד כאלו אשר לומדים בפריפריה הקרובה. הפרויקט משלב סטודנטים משלוש מחלקות המכון לאמנויות במכללת תל חי: צורפות, אמנות ועיצוב קרמי. מבין מטרות הפרויקט הם חשיפת המוזיאון, הכרות עם אוסף המוזיאון והתנסות הסטודנטים בתרגיל אוצרותי. הפרויקט כלל התנסות בתהליך עבודה משותף לשלושת המחלקות במכון לאמנויות, התנסות וחקר בעקבות אמן או יצירה מהאוסף ומפגשים עם אנשי מקצוע מהתחום המוזאלי.

בהמשך לחשיפה לפריטים מאוסף בר-דוד, בחר כל סטודנט יצירה או אמן והחל בתהליך חקירה עצמאי, בעקבותיו יצר יצירה אשר ביטאה את התהליך והשיח האישי שלו.

התערוכה One on One הינה סיכום של תהליך העבודה המשותף המציג את הבחירות השונות של הסטודנטים ואת ההתייחסות היצירתית שלהם ליצירות מאוסף.

הבחירות של הסטודנטים מגוונות, יש שהתייחסו לתשמישי הקדושה מתוך תערוכת הקבע "מסורת והמשכיות" ,שבאגף היודאיקה וחלקם התייחסו לפריטים מתוך אוסף האמנות והארכיאולוגיה.

התערוכה משלבת את יצירותיהם של הסטודנטים לצד היצירות המקוריות מהאוסף, אליהם בחרו להתייחס.

לצד כל יצירת אמנות בתערוכה, מופיעים טקסטים המתארים את התייחסותם האישית של הסטודנטים.

  • אוצרת
    מיטל קילמניק
  • מועד התערוכה
    21.08.20 - 13.09.20
  • בוגרי המכון לאמנויות תל חי
טליה אלמוג, קנקנית, 2020
עלמה טסל, סירות, 2020
צילום: ג'יל פיטוסי
חן שיק פלס, ארבעת הפנים, 2020
יובל גברון, חותם, 2020
רואיא ספייה, קירות משפחתי, 2020

תפריט נגישות

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.