"בא לגן"- המוזיאון מגיע לגן

גן

המוזיאון מגיע עד אליכם!

 

מהו מוזיאון? איך הוא נראה מבפנים ואיך מבחוץ? מה מוצג במוזיאון?
מה עושים במוזיאון? למה בכלל יש מקום כזה?

חוויית הילדים אל מול יצירות אמנות יכולה להניע בבת אחת את ההיגיון, את החושים, את הרגשות ואת הערוצים המוטוריים.

מוזיאון בר-דוד לאמנות ויודאיקה מזמין אתכם לקחת חלק בתכנית "בא לגן", בה צוות ההדרכה של המוזיאון מגיע עד אליכם לבית הספר לפעילות מוזיאלית על מנת להעניק לתלמידים חוויה מוזיאלית אקטיבית ומשמעותית.

החינוך המוזיאלי מביא את הילדים להסתכל מקרוב על יצירות אמנות, תוך כדי יצירת דיאלוג קבוצתי אקטיבי המוביל אותם ליצירת רשת גדולה של משמעויות. דיאלוג קבוצתי תופס מקום נכבד בחינוך המוזיאוני לאמנות של ימינו. תוך דיון מודרך, מתנסים הילדים בחקירות משמעותיות של יצירות אמנות: הם מקדישים תשומת לב רבה ליצירות שלפניהם, ושואבים מחוויות חייהם על מנת להבין את מה שהם רואים.

ההדרכות שלנו:

  • "מהו מוזיאון?": עיסוק בנושא התערוכה "מסורת והמשכיות" – תערוכת הקבע של אוסף היודאיקה והאמנות הישראלית במוזיאון.  יחדיו נחשוב מהו מוזיאון, נכיר את האספן ונתעמק באוספים שונים. נתובנן בדוגמאות ורפרודקציות מתוך אוסף המוזיאון ונכיר את חפצי היודאיקה שאנו היהודים משתמשים בהם בחגים.
  • "ארבעה בנים": פעילות לחג הפסח בעקבות ארבעת הבנים מההגדה. הצגת ציורי ארבעת הבנים מהגדות פסח השונות מאוסף המוזיאון, ובהמשך התמקדות בציורי ארבעת הבנים של האמן אליהו בוקובזה, ויציאה ליצירה בנושא ארבעת הייצוגים שלי- הרשע, החכם, התם ושאינו יודע לשאול.
  • "גיבור יהודי":  מיהו גיבור על יהודי, האם ישנם גיבורים בסיפורי התורה שלנו? מי הם, למה הם גיבורים? מה מאפיין גיבור, אילו תכונות יש לו? האם גיבורים יש רק בסרטים ובספרים? האם אתם מכירים גיבורים?
    הובלת דיאלוג עם הילדים תוך חיבור להיסטוריה, ולערך של קימה מהעפר ועשייה.
  • "נס פכית השמן": פעילות לחג החנוכה. נצלול אל תוך סיפור מרד החשמונאים, נתבונן בחנוכיות מן האוסף ובסמלים שעליהם. נלמד לזהות בין מנורת המקדש לבין החנוכיה ומהי פכית שמן וכיצד הצליחה להדליק את מנורת המקדש במשך 8 ימים.
  • "צבע"- ההדרכה מתמקדת באופן המעשי של האמנות, ובאופן ממוקד בצבע וערבוב צבעים על פי תורת הצבע של שרבל. מהלך ההדרכה נעשה בתחנות הפעלה המאפשרת למשתתפים לגעת בחומר וללמוד באופן פעיל, תוך כדי חוויה וחשיפה.

 

עלות

עלות הפעילות משתנה לפי מרחק וכמות הילדים.

 

להזמנות:
נילי קרן , רכזת חינוך והדרכה
מוזיאון בר-דוד, קיבוץ ברעם
054-6392230

bar-david.edu@baram.biz

 

חזרה