• חג ומועד

    מה מקורם של מנהגי החגים? האם נחגגו תמיד באותו אופן? נכיר חגים ומנהגים במסורת היהודית ונראה באיזה אופן הושפעו מהתרבות המקומית לאורך ההיסטוריה ועל איזה סממנים ייחודיים שמרו. באמצעות תשמישי המצווה של עדות ישראל השונות המוצגים באגף היודאיקה נכיר חגים ומנהגים במסורת היהודית ונתחקה אחר ההיסטוריה היהודית מחורבן בית המקדש ועד ימינו. מומלץ לקראת חגי […]

  • אגף הילדים והנוער

    נפעיל את חושינו בתערוכה פעילה המזמנת לחוות אמנות דרך הידיים על ידי משחק ויצירה. ננוע באופן חופשי בין היצירות השונות בחלל המעודדות להתבונן, לחשוב וליצור. התערוכה באגף הילדים והנוער הינה תערוכה המשלבת פעילויות חקר והתנסויות שונות ומגוונות.

  • יומוזאלי

    תכנית יומית הכוללת שתי יחידות הדרכה בתערוכות השונות על פי בחירת הצוות החינוכי של בית הספר. התכנית כוללת הסעה למוזיאון ובחזרה לבית הספר*. *ההסעה מותנת במספר תלמידים ובמרחק מהמוזיאון לפרטים נוספים על התכנית יש לפנות לאגף החינוך וההדרכה. טל: 04-6988295 דוא”ל: bdmuseum.edu@gmail.com

  • אדריכלות בחנוכיות

    מה לחנוכיה ולשער טיטוס? באילו חנוכיות נוכל למצוא ערבסקות ובאילו נמצא דווקא חזית של כנסיה? נתבונן בחנוכיות מאוסף המוזיאון, נתחקה אחר מקורות ההשראה של אמני החנוכיות בקהילות ישראל השונות ונעמוד אחר הדמיון והשוני בינהן. סדנה: עיצוב מוצר

  • מהרחוב למוזיאון

    הדרכה ופעילות באגף לאמנות עכשווית מהו רדי-מייד? מדוע בוחרים האמנים לעשות בו שימוש? נעקוב אחר השימוש ברדי-מייד לאורך ההיסטוריה ונלמד מדוע ומתי הפך לכלי רלוונטי באמנות המודרנית. סדנה: יצירה בחפצים מהיום יום ויציקת תוכן, פרשנויות ומשמעות

  • זו אמנות?

    בעקבות ביקור והדרכה בתערוכה יערכו התלמידים סדנה של משפט צדק ליצירה אחת מתוך התערוכה דרכה ילמדו לשאול שאלות, להגן ולהתווכח על עבודת האמנות. הפעילות תלווה בתחפושות והמחזת סצנות של המשפט. לסיום יערך מפגש עם אחד מאוצרי המוזיאון בו יוכלו להכיר את נושא האוצרות וילמדו על הקשר בין אוצר- מוזיאון ואמן. סדנת דיבייט

  • בשלושה ממדים

    בביקור בגן הפסלים ובו מוצבים יצירותיו גדולות הממדים של האמן יגאל תומרקין נדון בנושאים אליהם מתייחס האמן ביצירותיו כגון: תפיסת המוסר והרוע בחברה לעומת הטוב המוחלט והיופי בדמות הנבל לעומת דמות הגיבור ובדימוי הגוף היהודי הישראלי בתולדות האמנות הישראלית. סדנה: יצירה בשלושה ממדים

  • סלפי | דיוקן עצמי לאורך ההיסטוריה

    מהו דיוקן ומה ניתן ללמוד ממנו על הדמות, על האמן, ועל תקופה שבה נוצר? נעקוב אחר דיוקנאות של אמנים, נדון בתיאור עצמי, באופן שבו בוחר אדם להציג את עצמו: בציור, בחפצים שנמצאים סביבו ובכל מה שקשור לעולמו הפרטי והאישי. סדנה: יצירה ברדי מייד

  • דיאלוג עם האוסף

    מהו דיאלוג? באיזה אופן מדברת אלינו יצירת אמנות? איך אמנים מקיימים עם הצופים שיח מבלי שנפגשו לעולם? מהי השראה? נלמד איך מבטאים אמנים עכשוויים דיאלוג חזותי או רעיוני עם יצירות אמנות וננסה להתחקות אחר הדמיון או השוני בין יצירת המקור ליצירת השראה. נגלה איך נקודת מבט אחת הופכת לאין ספור נקודות מבט. סדנה: יצירה בהשראת […]